Welcome to our website !

Blog dla podróżujących rodziców

Berlin z dziećmi, podróże z dziećmi, Berlin z dzieckiem

Atrakcje Pojezierza Drawskiego

By 13:10 , , , ,

Ten wpis mam gotowy od dawna, czekałam na zdjęcia, w końcu są, więc mogę udostępnić :).
W związku z wciąż zmieniająca się pogodą, mieliśmy okazję spróbować rożnych atrakcji dostępnych na Pojezierzu Drawskim, i tych na deszcz i tych na słońce.

Przez 4 dni byliśmy pod namiotami na campingu Wajk nad jeziorem Drawsko. Camping taki sobie, bardzo dużo ludzi i mało kameralny. Dużym plusem jednak było zaplecze socjalne: stołówka z posiłkami, prysznice, cały sanitariat. Jednak następnym razem na pewno wybierzemy inne miejsce, bliżej natury gdyż na Wajku tej natury w ogóle nie poczuliśmy.


Jeśli chodzi o pogodę, to przez 2.5 dnia padało i wiało. W nocy było raz 5 stopni, zmarzłam za wszystkie czasy. Było na tyle zimno, że pojechaliśmy do lumpeksu i ja kupiłam sobie kurtkę narciarską w której spałam i chodziłam cały dzień. Najlepsze jest to, że dzieci były zachwycone! Ja w nocy budziłam się po kilka razy i sprawdzałam ich temperaturę, a oni byli cieplutcy :). 


A tutaj lista atrakcji z których skorzystaliśmy:

- pieczenie bułek i lepienie z gliny z Żelisławskim Zapiecku. Pod numerem: 0 605 578 600, można umówić się z przmilą Panią, która przygotuje ciasto drożdżowe i konfitury domowe. Dzieci mogą lepić bułki, nakładać konfiturę a na końcu pomóc pani włożyć bułki do pieca. A jakie te drożdżówki były pyszne! Następnie dzieci siadają przy stole i lepią sobie z gliny, a na końcu pani pokazuje jak działa krosno. Koszt takiego spotkania zależy od liczby osób, my płaciliśmy 10zl od osoby, osób było ok 12. 













- Sławogród - jest to zrekonstruowany średniowieczny gród w którym codziennie o 16 odbywa się szkolenie na rycerza. Marcel i Bartek, nasi czterolatkowoe byli zachwyceni. Podczas szkolenia dzieci wykonują rożne zdania ruchowe, strzelają z łuku, przeciągają linę, itp, a na końcu są mianowani na rycerza. Marcel był bardzo przejęty i z dumą nosił swój dyplom. Wieczorem do mnie podszedł i powiedział: "mamo, jestem wolnym człowiekiem!"(tak brzmiał początek mianowania :)). Po szkoleniu pani oprowadza po grodzie i opowiada ciekawe historie. Koszt to: 10 zł bilet normalny, 5  ulgowy a dzieci do lat 4 wchodza za darmo plus 5 zł kosztuje szkolenie rycerskie. 










- spływ Drawą - chyba najfajniejsza atrakcja. W czwórkę płynęliśmy kajakiem na odcinku (nie pamietam jakim i maz tez nie pamieta, jak sie dowiem, to dopisze :)). Trasa zajmuje ok 3.5h z jednym dłuższym postojem na dzikiej płazy i jednym krótszym.  Ja miałam pełno obaw zanim zdecydowałam się na ten spływ i obawy te na szczęście nie spełniły się. Jedną z obaw było jak wytrzyma Roma, a Roma po 15 minutach podróży po prostu usnęła, ukołysaliśmy ją :). Marcel trochę narzekał i pod koniec spływu było już cieżko, obydwoje marudzili, ale generalnie było naprawdę świetnie. Droga spływu nie należy do najtrudniejszych, rzeka jest płytka, prawie cały czas widać dno. Od czasu do czasu pojawiają się przeszkody takie jak np zwalony pień, ale to tylko urozmaica podróż. Ok 30 min płynie się przez jezioro, i tak z Marcelem się trochę bałam, a on to bardzo. Ogólnie polecam dla dorosłych bez problemu żadnego, aczkolwiek z dziećmi w przyszlosci na pewno wybrałabym trasę krótsza: 2-2.5h. Koszt to 40zl od osoby, już z transportem. 


- Ryby Lubię - najsmaczniejsza restauracja Pojezierza. Przepyszne ryby i jeszcze lepsza zupa rybna. Samo miejsce jest atrakcją samą w sobie, gdyż na terenie restauracji znajduje się jezioro i stawy hodowlane, gdzie można obserwować ryby. Od razu przy wejściu znajduje się duże akwarium w którym można podziwiać piękne okazy ryb. Posiłki przepyszne, tatar z łososia boski, desery podobnie. Naprawdę szczerze polecam. Dla dzieci jest dużo miejsca do biegania, jest też mały plac zabaw, są stoliki i krzesełka do karmienia. Jeśli nie po drodze to naprawdę warto nadłożyć drogi :). Ceny przystępne - obiad z rybą ok 35 zł, zupa rybna 12zł, rosół 7zł.







- taka najsłabsza atrakcja, ale jak leje to co robić: figloraj w Złocieńcu. Mały, czysty i zadbany. Na przeczekanie deszczu z sam raz. W Złocieńcu znajduje się rownież kino, gdzie są puszczane bajki, nam jednak nie udało się skorzystać z tej atrakcji. 



Podsumowując, Pojezierze Drawskie skradło nasze serca. Jest tam naprawdę przepięknie i jeszcze wiele miejsc czeka na odkrycie. Piękne trasy rowerowe, kajakowe i piesze. A na dodatek naprawdę niewiele ludzi i ZERO komarów, nie dorobiliśmy się też żadnego kleszcza!
Świetne miejsce na spokojne wakacje na łonie na tury. 
Pozdrawiam!

You Might Also Like

19 komentarze

  1. Ostatnio też wybraliśmy się z rodziną na wypad do Pojezierza Drawskiego i było fantastycznie! Powierzyliśmy organizację naszej wycieczki firmie (tutaj link, gdyby ktoś był zainteresowany: http://splywy-kajakowe-drawa.pl/). Przede wszystkim chcieliśmy zobaczyć Park Narodowy i liczyliśmy, że uda nam się wejść na Poligon Drawski. Udało się to zobaczyć z kajaka :P Widoki cudne! Polecam! Co do dodatkowych atrakcji to my skoczyliśmy jeszcze na paintballa i do parku linowego, ale z nami nie było dzieciaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super miejsce, koniecznie trzeba to zobaczyć. Słabo znam tę część Polski. Poza firmowym pobytem https://podpowiadamy.pl/paintball-wisla-istebna-w-beskidach/ nie było okazji

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na kolejny, tak samo ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie wycieczki to ja rozumiem! Przyroda, piękna rzeka, tylko pogoda musi dopisać;) Podróżowanie z własnym kajakiem już weszło mi w krew. Na stronie https://gokajak.com/kamizelki-pneumatyczne-11 można dostać wszystko co niezbędne do pływania kajakami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Blog jest interesujący. Czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog jest interesujący. Nie widziałem, że ktoś może mieć aż taki talent do prowadzenia bloga. Jestem pod wrażeniem.
    ______________
    busy do niemiec

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wpis! Byłam na pojezierzu Drawskim nie raz i uważam, że jest piękne! Za rok chcemy się tam wybrać na kajaki. Kupiliśmy już worek na kajak i inne potrzebne rzeczy. Możemy, więc wyruszać w podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wpis. Zawsze mnie inspirujesz swoimi podróżami. My zaczęliśmy zwiedzać Polskę. Niedawno bylismy w Krakowie i w Bieszczadach a teraz myślimy o Mazurach. Znalazłam piękny dom do wynajęcia mazury i chyba tam się zatrzymamy. Ten dom a właściwie osada jest dość duży, pomimeści wielu gosci i wygląda w środku jak 5* hotel. Nie brakuje sauny, grilla, ogniska... Blisko też jest jeziorko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Robicie zdjęcia na wakacjach? Ja po przeczytaniu tego artykułu https://www.specjalistkaodwakacji.pl/co-sie-dzieje-z-twoimi-wspomnieniami/ robie ich mnóstwo. Chcę zachować wspomnienia z wszystkich naszych wypadów a przecież zdjęcia to najlepszy sposób.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis. Czekam na kolejne relacje.
    villare.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujące informacje. Czekam na kolejny artykuł.
    ___
    https://www.aptekadlapacjenta.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Różnorodność atrakcji tego miejsca jest jego ogromnym atutem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie informacje zawsze przykuwają moją uwagę.
    _____
    Depilacja laserowa w Poznaniu

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się podróż w takie miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zachwycona tą relacją. Uwielbiam odkrywać takie miejsca.

    OdpowiedzUsuń