Welcome to our website !

Blog dla podróżujących rodziców

Berlin z dziećmi, podróże z dziećmi, Berlin z dzieckiem

Malta z dzieckiem cz.I - Gozo

By 08:34 , , ,

Tak już się zbieram z tym wpisem parę dobrych miesięcy, a niedługo to już będę mogła napisać, że lat :).
Na Malcie byliśmy dwa lata temu w kwietniu, wróciliśmy w Wielką Niedzielę.

Wybraliśmy się tam, gdyż znaleźliśmy bardzo tanie bilety lotnicze, pogoda miała być wiosenna, chcieliśmy się trochę zrelaksować, zwłaszcza, że w Polsce w dniu wyjazdu padał śnieg i ogólnie było ponuro.

Kwiecień, maj, to najlepsze miesiące aby odwiedzić Maltę. W lato jest za gorąco, a w zimę może nie jest jakoś szczególnie zimno, ale pogoda nieprzyjemno - mżawkowa, lepiej posiedzieć w domu. W czasie kiedy my byliśmy na Malcie było super, ani razu nie padało, wszystka roślinność zaczynała właśnie kwitnąć i było bardzo przyjemnie.

Lecieliśmy z Krakowa z Ryanairem. Lot dosyć długi - 2h40 min, ale Marcel dał radę - większość drogi spał.

Z noclegów jak zwykle korzystaliśmy z gościnności ludzi z couchsurfingu. Mieliśmy trójkę gospodarzy: na wyspie Gozo był to Mario, w Marsaskali Karl, a w Paoli Eamon ze swoją słodką córeczką i żoną.

Wszyscy byli bardzo mili, a Mario niesamowicie gościnny. Był starym kawalerem i lekarstwem na samotność jest dla niego couchsurfing. Przenocował już wtedy około 200 osób i ciągle zapraszał nowych gości. Bardzo otwarty i miły, przerobił swój garaż na sypialnię dla gości. Gdy dowiedział się, że będziemy z maluchem, to skombinował dla nas nawet łóżeczko dziecięce i przewijak :).

Malta i Gozo to maleńkie wyspy, ale bardzo urokliwe i obie warto zwiedzić. Gozo jest dużo spokojniejsza i mniej turystyczna, bardzo zielona, przepiękne plaże, klify i warto się wybrać aby obejrzeć Lazurowe okno w Dwejra, a także do stolicy wyspy - Victorii aby zobaczyć to urocze miasto, a zwłaszcza Katedrę Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i Gran Castello.

Po Gozo najlepiej przemieszczać się autobusami i szczerze odradzam wypożyczanie auta, które tak na marginesie są bardzo tanie. Uliczki są wąski, strome i kręte, szkoda nerwów :).

A na koniec trochę zdjęć.

Pozdrawiam! A następną notkę będę pisać już z Portugalii! :))

Płyniemy na Gozo :)

Kiedy dziecko śpi, mama... odpoczywa? :)

Na lody zawsze znajdzie się miejsce :)
 Tańczymy :)

Victoria (Rabat)

Gozo klify

Ktoś sobie rybki łowi

No bo karmić wszędzie można :)