Welcome to our website !

Blog dla podróżujących rodziców

Berlin z dziećmi, podróże z dziećmi, Berlin z dzieckiem

Majówka w Berlinie: Müggelsee

By 09:08 ,

Z braku funduszy na dalsze wyjazdy, na majówkę zostaliśmy w Berlinie. Pogoda miała się poprawić, a my ucieszyliśmy się na możliwość zwiedzania okolic. Postawiliśmy raczej na rowery i naturę, ale w mieście też trochę chcieliśmy pobyć. Berlin i Brandenburgia są tak piękne, że naprawdę na wakacje nigdzie daleko nie trzeba jechać.

Pierwszego dnia majówki wybraliśmy się nad jezioro  Müggelsee. Jest ono położone w dzielnicy Köpenic na południowym wschodzie Berlina. Postanowiliśmy objechać jezioro dookoła, prowadzi tamtędy ścieżka rowerowa. My rozpoczęliśmy nasza trasę w Rübezahl. Zrobiliśmy to przez zupełny przypadek, ale super wyszło, bo znajduje się tam fajny plac zabaw i dzieci miały okazję wyszaleć się przed siedzeniem w przyczepce rowerowej.

Sama trasa nie jest jakaś oszałamiająca. Niestety, tylko krótki odcinek biegnie wzdłuż samego jeziora, a tak to przez las, przez wioski, najgorszy odcinek jest wzdłuż drogi. Mimo to, cieszę się, że przejechaliśmy tą trasę, gdyż te rejony Berlina są mi zupełnie nieznane i nie wiedziałam na przykład, że Friedrichshagen (dzielnica Berlina) jest takie ładne. Samo Müggelsee jest bardzo ładnym jeziorem (największym w Berlinie), przy brzegu rozstawionych jest wiele przystanków gdzie można wsiąść na prom i popływać sobie po okolicy.

Zachęcam również do wizyty na starym mieście w Köpenic, jest tam bardzo ładnie. Ślicznie odremontowane kamienice, stary rynek, pałac Köpenic z ogrodem, a także bardzo przyjemne miejsca do spacerów wzdłuż rzeki.

Berlin kolejny raz zaskoczył mnie i kolejny raz pozytywnie. Uwielbiam to miasto i bardzo się cieszę, że mogę tu mieszkać!!!