Welcome to our website !

Blog dla podróżujących rodziców

Berlin z dziećmi, podróże z dziećmi, Berlin z dzieckiem

Lübben (Spreewald) z dziećmi. Wyspa Pałacowa i wodny plac zabaw.

By 10:33 , ,

W pewien weekend, podczas gdy mój mąż pilnie studiował, wybrałam się z dziecmi do Spreewald, do miasta Lübben. Do Spreewald wybierałam się już jakieś 3 lata, zawsze jakoś nie wychodziło, raz nawet mieliśmy spakowany samochód, ale była taka ulewa, że zrezygnowaliśmy. Spreewald jest krainą geograficzną Łużyc Dolnych uznaną za rezerwat biosfery UNESCO. Główną atrakcją regionu są wycieczki po kanałach Szprewy, w niektóre miejsca Spreewaldu można dopłynąć tylko łódką bo inaczej są niedostępne. Znajduje się tam również bardzo dużo świetnie przygotowanych szlaków pieszych i rowerowych, a wszystko to tylko niecałe 100km od Berlina. 


Pociągiem jedzie się koło godziny, dostępne są promocje na bilety, więc dostać się tam można za naprawdę niewielkie pieniądze.Ja, jako że byłam sama z dwójką dzieci, nie planowałam żadnych dużych aktywności, ale wyczytałam na stronie informacji turystycznej, że w miasteczku Lübben, na Wyspie Pałacowej znajduje się świetnie przygotowany wodny plac zabaw. Więc nie zastanawiając się długo, przygotowałam sporo jedzenia i zapakowałam moje dzieci do pociągu. Tak jak pisałam wcześniej, podróż zajęła nam około godziny, potem 15 minut spacerkiem z dworca na Wyspę i już byliśmy.




  
Wyspa Pałacowa jest bardzo ładna, zielona, tak naprawdę to jest to po prostu park na Szprewie. Znajduje się tam bardzo przyjemny plac zabaw, labirynt a także ogród dźwięków. No i oczywiście największa atrakcja - wodny plac zabaw. RE-WE-LA-CJA! Serio! Moje dzieci jako zobaczyły to miejsce, to przepadły na 3 godziny. Ten plac zabaw jest naprawdę spory i bardzo dobrze przygotowany. Jest pełno pomp, jest mały wodospad, masa rynien i rynienek, tamy, dźwignie, zjeżdżalnia, a także jest mały staw po którym można pływać na tratwie. Ja sama miałam bardzo dużo frajdy, a dzieci były po prostu zachwycone. Nieopodal Wyspy znajduje się też plaża i naturalne kąpielisko na Szprewie.Serdecznie polecam tą wycieczkę, gdyż jestem pewna, że każde dziecko będzie zachwycone.








Więcej informacji tutaj (również po polsku)http://www.spreewald.de/pl/urlop-w-szprewaldzie/miejscowosci-w-szprewaldzie/luebben/Pozdrawiam!

You Might Also Like

3 komentarze